A fosszilis energiahordozókról való átállás megújuló energiaforrásokra teljes gőzzel zajlik. A Párizsi klímaegyezmény szerint a világ vezetői
+2 °C-ra szeretnék korlátozni a globális felmelegedést, és 2050-ig 50%-kal csökkenteni a CO2-kibocsátást. Ehhez az átállás folyamatát kell felgyorsítanunk, melyhez elengedhetetlen lesz a megújuló energiaforrások piacának komoly fellendítése. Továbbra is a közlekedésből származik a CO2-kibocsátás jelentős része. Főleg a mindennapi közúti közlekedés fejt ki különösen káros hatást.
De: A mobilitási tudatosságunk változáson megy keresztül. A holnap mobilitása energiatakarékos és klímabarát – Az elektromobilitás térhódítása megállíthatatlan. A következő cikkből megtudhatja, hogyan készítheti fel szervizét optimálisan a jövő kihívásaira.
E-mobilitás – miért csak most?
Az elektromos járművek javításához speciális szerszámokra van szükség.
A korlátozott akkumulátorkapacitások és a hosszú töltési idők eddig megakadályozták az elektromobilitás áttörését. Az új töltőrendszereknek köszönhető 300-400 km-es hatótávval és 15-20 perces töltési idővel már ezek az akadályok is elhárultak.
Az elektromos közlekedésben robbanásszerű bővülés várható a közeljövőben, és az elektromos járművek, valamint megbízható töltőinfrastruktúra iránti kereslet jelentősen növekedni fog. A villanyautók kifogástalan karbantartásához a szervizeknek a széleskörű ismeretek mellett megfelelő szerszámokra és rezsianyagokra is szükségük van. |
Szerszámkoffer kifejezetten elektromos és hibrid járművekhez |
Modern digitális multiméter hatékony értékméréssel |
A Würth kínálatában erre is megtalálja a megfelelő termékeket |
Milyen módosításokra van szükség a szervizek infrastruktúrájában, hogy az elektromobilitás számára is képesek legyenek megfelelő szolgáltatást nyújtani?A kizárólag autóipari beszállítókkal ellentétben a Würth villamos szerelési ágazatokban is értékesít. Így van már tapasztalatunk a nagyfeszültségű rendszerek területén, amit ügyfeleink is javukra fordíthatnak. Kezdve a helyszíni terméktanácsadástól egészen a komplett raktármenedzsment-megoldásokig.
Az elektromos járművek alapvetően új követelményeket támasztanak a járműspecialisták képzésével szemben. A szervizek infrastruktúráját is adaptálni kell az új követelményekhez.
Járműakkumulátor
Az elektromos járművek, plug-in hibridek (PHEV) és kiterjesztett hatótávolságú (REX) járművek hajtóakkumulátorai ipari akkumulátorok. Jellemzően 100 és 800 V közötti feszültséggel rendelkeznek, tehát B feszültségosztályba tartoznak. A B feszültségosztályú készülékeken és rendszereken munkát csak oktatásban részesült személyek végezhetnek!
Az elektromos járműveknél az alkalmazott feszültségeket az ISO szerint két osztályba soroljuk:
- Az A feszültségosztály < 30 Volt AC vagy < 60 Volt DC.
- A B feszültségosztály ≥ 30 Volt AC és 1000 Volt AC között vagy ≥ 60 Volt DC és 1500 Volt DC között.
Ütközés esetén a jármű automatikusan megszakítja az akkumulátor bekötéseit.
Itt nézheti meg a feszültségmérőket!
Autószervizek műhelyfelszerelése
Ahhoz, hogy az elektromos járműveknél biztonságos legyen a munkavégzés, megfelelően elő kell készíteni a munkahelyet.
A műhelyekben, kiállító termekben és ügyfélparkolókban való használathoz szükséges töltőinfrastruktúrát és speciális szerszámokat részben a jármű gyártója írja elő.
A műhelyeket fel kell szerelni elektromosan szigetelő kesztyűkkel, védőszemüvegekkel, szigetelő szőnyegekkel, szemzuhannyal és figyelmeztető feliratokkal. |
Feszültségvédő kesztyű 1000 V/AC munkafeszültségig |
Biztonság
A nagyfeszültségű rendszereken csak akkor szabad munkát végezni, ha azok nem állnak feszültség alatt. A következő három biztonsági szabály különösen fontos a járműtechnikai gyakorlatban:
- Kapcsolja le a feszültséget.
- Biztosítsa, hogy ne lehessen a feszültséget visszakapcsolni.
- Ellenőrizze a feszültségmentességet (vegye figyelembe a 3-as szabályt: mérőkészülék ellenőrzése, feszültség mérése, mérőkészülék újbóli ellenőrzése).
Összegzés
Ha közvetlenül árammal hajtjuk a járműveinket, az hatékonyabb, környezetkímélőbb és gyakran gazdaságosabb is, mint a fosszilis energiahordozók használata. Az elektromobilitás piaci betörésének legnagyobb akadálya az akkumulátorkapacitás és a töltési idő volt. Az újabb típusú villanyautók esetében már 15-20 perces töltési idő alatt 300-400 km-re is elegendő villamos energiát tölthetünk járművünkbe. Ez az új szabvány elfogadottabbá teszi az elektromos autóipart, aminek köszönhetően a töltési infrastruktúra és az elektromos járművek iránti kereslet is növekedni fog.
Készítse fel Ön is műhelyét erre a fejlődésre!
A járműtípusoktól kezdve egészen a biztonsági intézkedésekig brosúránkban mindent megtalál, amit a műhelyével kapcsolatban tudnia kell!
Tipp: Részletes információt és lépésről-lépésre vezető |
Ez a cikk először a Würth Svájc és Würth Ausztria Online Magazinokban jelent meg. Szerző: Anna Bacik
Forrás: https://news.wuerth.at/perfekt-geruestet/