A kilencvenes évek legelején magánszemélyek találtak egy olyan piaci rést, melyre – talán eleinte maguk sem gondolták, hogy ennyire – komoly vállalkozást sikerült felépíteniük. A rendszerváltás után megjelenő nemzetközi és hazai cégek ugyanis nem találtak Magyarországon olyan vállalkozást, amely a saját üzleteiket berendezte volna. Erre alapozva született meg a Megaholz Kft. – egy lakásból üzemeltetve.
Gattyán Péter - műszaki igazgató |
A hőskorban kereskedés és alvállalkozói gyártás keretében foglalkoztak üzletberendezéssel, az évtized végével aztán alapvető változás vette kezdetét: mind inkább a saját gyártás irányába haladtak. A 8-10 fős asztalos üzemtől kezdve jutottak el odáig, hogy ma már 12 ezer négyzetméteren mintegy száz munkatárs gyárt bútorokat, üzletberendezéseket. Mérföldkőnek számít 2006 is a társaság történetében, mikortól az országhatáron túlra is gyártottak. A Magyarországon megjelenő nemzetközi multik részéről merült fel az az igény, hogy más európai üzleteik berendezését is rájuk bíznák. Jelenleg a Megaholz Kft. forgalmának 60-70 százaléka származik exportból. A lassan három évtizedes fennállásához érkező társaság tervezőkből, mérnökökből és asztalosmesterekből álló csapata üzletberendezéseket, egyedi bútorokat készít élelmiszerláncok, divatüzletek, szórakoztatóelektronikai üzletek, gyógyszertárak, bankok és szállodák számára már nem is csak Európa-szerte... |
– 2002-től él cégünk és a Würth között a partneri kapcsolat, amely eleinte csak érintőleges volt – és kis mennyiségű szerelési segédanyagra és az építőiparból számunkra is használható termékekre vonatkozott – mondja Gattyán Péter műszaki igazgató, aki közel két évtizede dolgozik a Megaholznál, kezdetben projektmenedzseri feladatokat ellátva.
– Az együttműködés nagyjából egy évtizede vált nagyon komollyá, annak következtében, hogy a Würth felajánlotta a konszignációs raktár létrehozásának lehetőségét. Ezzel kapcsolatban komoly fenntartásaink voltak, mivel még nem |
A Megaholz ismertsége alapvetően a megbízhatóságuknak és a munkájuk minőségének köszönhető, a cég jó hírét ügyfeleik viszik szerte a világban. – Néha azért szükséges, hogy megjelenjünk a nagyvilág előtt – fűzte hozzá a műszaki igazgató. – Háromévente Düsseldorfban rendezik azt a volumenében és jelentőségében is kiemelkedő szakkiáltást, melyen kizárólagosan üzletberendezéssel foglalkozó cégek vesznek részt. Ahogy 2000 óta minden alkalommal, jövő februárban is saját standdal veszünk részt a rendezvényen. Bemutatjuk, hogy cégünk nem csupán legyárt és csomagol, hanem előzetesen felmér, egyeztet, esetlegesen tanácsadással él, majd a gyártás után helyszínre szállít és összeszerel, a későbbiekben pedig nyitott bárminemű átalakításra.
Gattyán Péterrel röviden kitérünk arra is, hogy az online vásárlás elterjedése miképpen hat a tevékenységükre és a jövőjükre. – Az emberek továbbra is szeretik megérinteni, kipróbálni a termékeket, azért aztán üzletekre a jövőben is szükség lesz, de azok inkább bemutatóteremként funkcionálnak majd, melyek a korábbinál attraktívabb megjelenésűek lesznek, az eddigieknél is szebb és különlegesebb anyagok felhasználásával. Emellett ott vannak, azok a szolgáltatások, melyeket nem lehet online térbe vinni, gondolok itt például a szállodákra, valamint az üzemanyagtöltő-állomásokra. Szóval, a jövő miatt nem aggódunk különösebben, ahogy eddig, az elkövetkezendő időszakban is készen állunk a változásokra. Alkalmazkodóképességre szükségünk volt és lesz – ahogy a Würth-nek is!