Zoltán elsőként a céget mutatja be. A röpke történetmesélésből megtudjuk, hogy a |
Varga Zoltán - operációs igazgató |
– Reneszánszukat élik az öntöttvas kandeláberek, amelyek formavilágukat tekintve a századforduló nagypolgári emlékeit idézik, miközben az azokon található lámpatestek már a „smart city” jegyében a legkorszerűbb informatikai megoldásokkal felruházva korántsem csak világítanak
– fűzi hozzá az operációs igazgató. – Lámpatestjeink a piaci trendet követve, nagyjából háromévente frissülnek. Az új generációs termékek mindig egyre többet és többet tudnak, egyre alacsonyabb üzemeltetési költség mellett.
Zoltán 2013. január 1-jén lett a magyarországi Schréder-cég operációs vezetője. – Azóta nagyon erős növekedési spirálban vagyunk, köszönhetően annak, hogy míg ideérkezésemkor a fejlesztés és a gyártás kizárólagosan a magyar piacot szolgálta ki, azt követően mindkét területen nyitottunk nemzetközi irányba. Ennek révén sikerült hat év alatt megötszöröznünk az árbevételt, s a Schréder csoport egyik kiemelt gyártóközpontjaként 80 százalékban exportra termelünk.
A számok nyelvénél maradva mindez azt is jelenti, hogy míg a vállalat 2013-ig alig több mint 60 munkatárssal éves szinten 25-30 ezer lámpatest legyártását biztosította kizárólag magyar megrendelésre, tavaly már alig több mint 200 fős létszámmal vált képessé 230 ezer világítóberendezés legyártására. – Idén minden bizonnyal elérjük azt, hogy a gyártócsarnokunkban egy év alatt 300 ezer lámpatest készül – ennek nagyjából 15 százaléka hazai piacra. Figyelemreméltó, hogy darabszámban ez utóbbi érték is nagyobb annál, mint amikor csakis a magyar piacra termeltünk. S még egy érdekes összevetés: |
Kávénkat kortyolgatva lassan arra is fény derül, hogy Varga Zoltánnal nem csupán a markáns fejlődés indult el a cégnél, hanem a
Würth-kapcsolat is. – Gépészmérnöki végzettséggel ezt megelőzően tizenkét éven át egy japán cégnél dolgoztam, ahol a ranglétrán mindig feljebb lépve gyárvezetői tisztségig jutottam. Esetünkben ennél sokkal fontosabb, hogy a cég alkalmazottjaként találkoztam először a Würth termékeivel.
Varga Zoltán és Volter László a Würth key account managere a Kanban rendszer ellenőrzése közben |
S hogy ez mennyire meghatározó volt számomra, azt jól jelzi, hogy schréderes vezetőként emlékeim szerint talán már a második telefonhívásom egy Würth telefonszámra ment, hogy miként lehetne ennél a cégnél is kialakítani egy hasonlóan jól működő kapcsolatot.
Kezdetben féktisztító spray és ragasztó beszerzésével nyitottunk. Öt éve emeltük új szintre a vállalataink közötti kapcsoltot, azóta biztosítja számunkra a Würth a Kanban logisztikai szolgáltatáson keresztül a beépíthető alkatrészeket, azaz a kötőelemeket. A munkavédelmi cipőket is jó ideje tőlük szerezzük be, és két éve már a munkaruhákat is. S még egy példa: a Würth-nek köszönhetően a több mint 30 autóval rendelkező céges járműparkunk nyári és téli használati csomagja is egyszerűen biztosítható. Egy szó mint száz, annak idején nem csupán rá voksoltunk, de azóta is kitartunk a Würth mellett, mert a minőségi termékeik mellé olyan szolgáltatást adnak, melyet mástól aligha kapnánk meg. Kölcsönösen bizalmat adtunk egymásnak, s ezzel mindkét fél élt és nem visszaélt. Ez már nem is üzleti, hanem partnerkapcsolat, ahogy a Würth üzletkötőivel is már személyessé vált az együttműködés. Ebben rejlik a titok – lámpatestjeinkhez hasonlóan erre próbáltam magam is rávilágítani.